Rekenverhalen

Didi en Doedel zoeken naar een handige manier om tot tien op te kunnen tellen en af te kunnen trekken.

Didi breit een sjaal voor haar knuffelpop Doedel, maar het bolletje rolt weg! Waar gaat het naar toe? Didi volgt het naar haar computer en wordt zo een computerspel ingelokt. Volg de rode draad, heet dat spel.

Bron: TELEAC

Meer Afleveringen van Rekenverhalen

Nederland 3

Rekenverhalen

Didi en Doedel kunnen weer naar huis als ze de bol wol te pakken hebben. Daar is weinig meer van over, maar gelukkig vinden ze een oplossing. www.schooltv.ntr.nl 

Nederland 3

Rekenverhalen

Aan de overkant van de rivier vinden Didi en Doedel een kasteel, dat uit meetlatten bestaat. Daar leren ze meten met een echte meter als maatstok. 

Nederland 3

Rekenverhalen

Didi en Doedel moeten de grijze borrelrivier oversteken. Gelukkig liggen er vlotten, maar als je die tegen elkaar legt, kom je nog niet bij de overkant. 

Nederland 3

Rekenverhalen

Op hun wonderlijke computerspelreis komen Didi en Doedel een meetslang tegen. Hoe lang is die? 

Nederland 3

Rekenverhalen

Didi en Doedel staan aan het begin van de weg naar het kasteel. Op die weg moeten ze de kubus, piramide en bol passeren. En dat gaat niet zomaar! 

Nederland 3

Rekenverhalen

Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bol en dat de cilinder overal rond is. Didi en Doedel zweven rond een peperbus. Ze ontdekken dat de onderkant plat is, de bovenkant bo ... 

Nederland 3

Rekenverhalen

Didi en Doedel zweven rond een 

Nederland 3

Rekenverhalen

Doedel vliegt op Babsy naar een piramide toe. Als hij er vlak boven zweeft, vouwt de piramide zich open en kiepert Babsy hem naar binnen. Hij belandt op een mozaïek van driehoeken.