Groeten van MAX

Consumentenprogramma voor de vakantieganger.

De 86-jarige mevrouw Swibben boekt een hotel met lift, die er uiteindelijk niet blijkt te zijn. De familie Mandas wacht in Italië tien dagen op een zoekgeraakte koffer en klanten van reisorganisatie Calsedon komen bedrogen uit. De 86-jarige mevrouw Swibben gaat voor vier dagen op reis. Omdat ze erg slecht ter been is en een versleten knie heeft, boekt ze bij de reisorganisatie bewust een hotel met lift. Maar deze is nergens te bekennen. Mevrouw zit op de vierde verdieping maar klagen heeft geen zin, alle kamers zijn bezet en mevrouw Swibben moet de gehele vakantie met haar versleten knie 8 trappen op. Groeten van MAX confronteert de reisorganisatie met dit verhaal. De familie Mandas vliegt in de zomer van 2012 naar Italië, daar aangekomen blijkt er één koffer zoek te zijn geraakt. Maar liefst 10 dagen hebben ze op hun koffer moeten wachten. De familie heeft zo’n 500 euro aan noodzakelijke extra kosten gemaakt. De gemaakte kosten konden volgens Alitalia gewoon gedeclareerd worden. Inmiddels tien maanden verder en de luchtvaartmaatschappij geeft al maanden niet thuis. Via verschillende veilingsites worden regelmatig mooie reizen aangeboden. Reisorganisatie Calsedon is één van die aanbieders. Ze vinden gretig aftrek, maar de gelukkige hoogste bieders komen vaak bedrogen uit. Eenmaal op de vakantiebestemming aangekomen, worden de gasten in een heel ander hotel geplaatst dan ze in eerste instantie geboekt hebben. Het internet staat vol met dit soort klachten. Groeten van MAX gaat op onderzoek uit en probeert te achterhalen wat er schuil gaat achter al deze klachten. Verder hebben we de accommodatietest en gaan we weer verder met onze groepsreis naar Thüringen. Aan tafel zit Yda Matthijssen van de ANWB. Presentatie: Sybrand Niessen

Bron: MAX

Meer Afleveringen van Groeten van MAX

Nederland 1

Groeten van MAX

Marcel wil zijn vijftigste verjaardag niet onopgemerkt voorbij laten gaan. Maar omdat hij niet van feestjes houdt, besluit hij zijn ouders mee te nemen op een heerlijke cruise. Met zijn vrouw Astrid kiest hij voor een achtdaags ... 

Nederland 1

Groeten van MAX

Informatief consumentenprogramma waarin vakantieleed centraal staat. Met o.a. De Accomodatietest en de rubriek Zomer in Nederland. 

Nederland 1

Groeten van MAX

We krijgen er veel klachten over: vlak voor vertrek worden de vluchttijden binnen een pakketreis aangepast en dan op zo'n manier dat het minder gunstig uitpakt. Je vliegt bijvoorbeeld ineens niet meer om 10.00 uur, maar uren la ... 

Nederland 1

Groeten van MAX

Sybrand Niessen en een team van deskundigen behandelen deze zomer klachten van gedupeerde reizigers en er wordt alles aan gedaan om tot een oplossing te komen. Daarnaast voert een mystery guest De Accommodatietest uit. Wekelijk ... 

Nederland 1

Groeten van MAX

Het is de drukste dag van de zomervakantie op Schiphol, er vliegen ruim 230.000 mensen. Gevolg: veel wachten en lange rijen bij de incheckbalie's en bagage-drop-offs. Bij de Technische Universiteit in Delft zijn ze dag in dag u ... 

Nederland 1

Groeten van MAX

Humphry en Patsy zijn al twee jaar niet op vakantie geweest. Reden genoeg dus om er samen een week op uit te trekken. De keuze valt op een reis met Corendon naar het viersterrenhotel Castelsardo Resort Village op het Italiaanse ... 

Nederland 1

Groeten van MAX

Sybrand Niessen en een team van deskundigen behandelen deze zomer klachten van gedupeerde reizigers en er wordt alles aan gedaan om tot een oplossing te komen. Daarnaast voert een mystery guest De Accommodatietest uit. Wekelijk ... 

Nederland 1

Groeten van MAX

Sybrand Niessen en een team van deskundigen behandelen deze zomer klachten van gedupeerde reizigers en er wordt alles aan gedaan om tot een oplossing te komen. Daarnaast voert een mystery guest De Accommodatietest uit. Wekelijk ...