Radar

Radar is het multimediale consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg als gezicht. Het programma signaleert misstanden en onderzoekt consumentenaangelegenheden in de breedste zin van het woord: van de financiƫle wereld, de telecomsecor tot supermarkten en de zorg. Naast het aan de kaak stellen van zaken probeert Radar actief bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen.

Door de nieuwe Europese betaalrichtlijn PSD2 moeten banken verplicht derde partijen toegang geven tot de gegevens van hun klanten. Hoe zit dit precies? Verder in Radar aandacht voor de reparatie van een kapot telefoonscherm. Ook: wat doe je tegen hoofdluis? In de tv-uitzending van maandag 23 oktober 2017: Wat kost de reparatie van een kapot telefoonscherm? Je telefoon glipt uit je hand. Het telefoonscherm ligt aan gruzelementen. Wie is het niet overkomen? Een rondgang langs verschillende telefoonwinkels leert dat de prijsverschillen voor het repareren van je scherm gigantisch zijn. Waarom is het verschil zo groot, en wat voor scherm krijg je dan eigenlijk? Radar gaat op onderzoek uit. De gevolgen van de nieuwe Europese betaalrichtlijn PSD2 De nieuwe Europese betaalrichtlijn, die PSD2 heet, verplicht banken om hun systemen open te zetten voor derde partijen om ze toegang te geven tot gegevens van klanten. Je geeft als klant zelf aan welke derde partij wel of geen inzage krijgt in jouw betaalrekening. Om welke gegevens gaat het eigenlijk? En wie zijn dan die derde partijen? De richtlijn gaat pas volgend jaar in en toch stuurt de Rabobank nu al hun klanten een mail of brief om nieuwe bankvoorwaarden te accepteren, met het oog op de komst van PSD2. Hoe dat precies zit, zie je maandag in Radar. Wat kun je tegen hoofdluis doen? Je krijgt al jeuk als je er aan denkt: hoofdluis. Een eeuwenoud probleem. Vooral kleine kinderen die veel met elkaar spelen en lichamelijk contact hebben, hebben last van luizen. Tot voor kort, want het RIVM constateert dat ook steeds meer middelbare scholieren er last van hebben. De puber van tegenwoordig is amicaler, maakt veel selfies met vrienden en heeft dus meer lichamelijk contact. Ideaal voor de luis om van de ene haar naar de andere te verplaatsen. Wat kun je er tegen doen? Maandag 23 oktober in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Bron: TROS

Meer Afleveringen van Radar

Nederland 1

Radar

Zijn studenten genoeg gewaarschuwd voor stijgende rente op studieschuld? * Radar Checkt! zelfde onderzoek, groot prijsverschil. * Vliegen verkeersboetes uit de bocht? 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen. 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen. 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen. 

Nederland 1

Radar

Aandacht voor de omboekprijzen bij Transavia. Op de omboekpagina is een nieuwe vlucht soms namelijk duurder dan op de normale bestelpagina. Ook bespreken we hoe je zeker kunt weten dat je een cosmetisch arts bekwaam is en onder ... 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen. 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen. 

Nederland 1

Radar

Multimediaal consumentenplatform met Antoinette Hertsenberg dat misstanden signaleert en consumentenaangelegenheden onderzoekt en probeert bedrijven en instanties te bewegen tot een oplossing te komen.