Het Zandkasteel Gemist?

Toto, Sassa en Koning Koos wonen samen met hond Finnie in Het Zandkasteel. Zij beleven daar kleine avonturen die peuters aanspreken. De drie hebben heel bijzondere neuzen. Als ze zand in hun neus krijgen, dansen ze de neuzenkriebeldans. Deze dans nodigt peuters uit om mee te bewegen. De drie karakters gaan op een vriendelijke, ondersteunende manier met elkaar om. Toto en Sassa willen alles zelf oplossen. Dat kan en mag mis gaan. Maar als het lukt, glimmen ze van trots. Dat geeft hen zelfvertrouwen.

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto en Sassa doen een spelletje. Eerst is Toto aan de beurt. Hij kan het al best goed. Als Sassa aan de beurt is, gaat het ook heel goed. Maar speelt Sassa het spelletje wel eerlijk? Daarna spelen Sassa en Toto verstoppertje. ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto hebben een tent gemaakt van het wasrek. Maar daar passen ze niet in. Dan maken ze een tent van de tafel. En Koning Koos heeft hij zijn wasrek terug. 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Koning Koos fluit een liedje. Toto probeert het ook en het lukt! Toto kan fluiten! Maar als Sassa het probeert komt er alleen een vreemd geluid. Sassa kan het niet. Dat is jammer! Daarna zijn Sassa en Toto dokter. Hun knuffels ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto zetten alles klaar, want ze krijgen bezoek. Ze hebben zelfs voor een lekkere appeltaart gezorgd. Nu moeten ze wachten tot de bel gaat. Daarna gaan Sassa en Toto op bezoek bij oma Koos! En als je op bezoek gaat, br ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto verkopen ijs! Koning Koos neemt aardbei, chocola en banaan. Sassa en Toto lusten ook wel een ijsje. Even later spelen ze dat ze zwemmen. Hun zwembad is een kleed. Als ze daarna klaarstaan om op vakantie te gaan me ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Koning Koos doet een truc met een kaart. Toto en Sassa snappen er niets van. Maar dan ontdekt Sassa hoe de truc werkt. Sassa en Toto doen dan ook een truc voor Koning Koos en nu snapt hij er niks van! Dan doet Sassa een andere ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto is een ruikmachine. Hij ruikt Zwiep! En daarna aardbeien. Dan maken Sassa en Toto een grabbeldoos en mag Koning Koos grabbelen. 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto lopen over een touw van hun circus. Koning Koos heeft lekkere bananen gekocht. Die lusten Sassa en Toto wel, maar ze staan zo hoog op het touw dat ze er niet bij kunnen! Gelukkig durft Koning Koos ook over het tou ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Zwiep is kwijt. Toto is erg verdrietig. Van Sassa mag Toto wel even met Pop spelen. Maar wie ligt daar naast Pop in haar bedje? 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa is juf op de groep. Toto en Koning Koos zijn de kindjes. Als het tijd is om fruit te eten mag Toto het verdelen. Hij probeert het heel eerlijk te doen. Daarna is Sassa de juf. Kindje Toto moet slapen, maar dat wil hij nie ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

De postbode komt Koning Koos een brief brengen. Van wie zou die zijn? Er staat een hartje op. Daarna komt er een groot pakket, ook voor Koning Koos. Wat zou er in zitten? Koning Koos boft vandaag wel, zeg. 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto zwaaien met hun armen en ze zeggen oehoe! Koning Koos moet raden wat ze zijn. Ze zitten op een tak in het bos. Toto en Sassa zijn uilen! Daarna zoeken Sassa en Toto nootjes in het bos. Ze moeten goed oppassen voor ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto zien een voetstap van een wild beest. Ze gaan op zoek naar het beest en vinden een grote, grijze olifant. Als Koning Koos even later de was ophangt, ziet Sassa een krokodil! En Koning Koos ziet twee leeuwen! 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa is een vuilnisemmer. En Toto ruimt op. Hij gooit rommel in de vuilnisemmer. Maar hij weet nog niet zo goed wat rommel is. Even later komen Sassa en Toto langs met de vuilniswagen. Ah, daar staat wat rommel: Koning Koos is ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto maken waterijsjes. Die kun je niet meteen opeten. Eerst moeten ze in de vriezer. Morgen zijn ze klaar. Sassa en Toto gaan dus maar gauw slapen, ook al is het nog geen bedtijd. 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Pop is jarig. Sassa en Toto versieren haar bed met slingers van wc-papier. En ze hebben een taart met één kaars, ook van wc-papier. Dan moet Koning Koos naar de wc: waar is al het papier? 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto bouwen een huis voor Pop en Zwiep. Daarna helpen ze met poetsen. Koning Koos ziet het vuurtorenlicht, ach nee, het is de zaklamp van Sassa en Toto. Ze gaan in hun tentje slapen. 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto zetten streepjes op de muur, zodat ze zien hoe groot ze zijn. Maar dat is gek: het streepje van Toto staat hoger dan het streepje van Sassa. Als ze tikkertje spelen doet Sassa niet meer mee. Haar tenen doen pijn, ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa vindt het vies dat Toto over haar heen niest. Hij moet iets voor zijn neus houden. Als ze buiten gaan spelen moeten ze eerst hun toet wassen. 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa speelt dat ze danseres is. Ze oefent om op een been te staan. Toto gaat het ook proberen. Hij valt niet om! Daarna gaan Toto en Sassa na-apen. Wie dan? Koning Koos weet het niet. Bij het verstoppertje spelen heeft Sassa s ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Koning Koos komt een pannenkoek eten in het restaurant van Sassa en Toto, maar de pannenkoek is aangebrand. Koning Koos snijdt het zwarte randje er vanaf. Sassa en Toto maken even later een heerlijke reuzen-rommel-taart! Daarna ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto dekken de tafel voor de reus! De schep is de lepel en de bezem de vork. Als Pop en Zwiep ook aan tafel gaan, moeten ze een slabbetje om. 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto en Sassa doen alsof ze de ramen wassen. Daarna geeft Toto de planten water. Zelf krijgt hij daar ook dorst van. Als Sassa en Koning Koos horen dat de wc wordt doorgetrokken, zijn ze heel trots op Toto! Kan hij al zelf naar ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto is ziek. Hij moet een prik hebben, maar dat wil hij niet. Koning Koos wil wél een prik. Daarna maken ze een bed voor Pop: een bed om te dragen. Zo kan Pop naar het ziekenhuis. Dat gaat niet goed. Even later rijden ze in h ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto maakt een treinreis met Zwiep en Pop. Sassa is de conducteur. Ze komt de kaartjes controleren. Gelukkig zit Koning Koos ook in de trein. Hij heeft voor iedereen een kaartje. Even later spelen Sassa en Toto dat ze een vlieg ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto spelen moeder en baby'tje. Sassa is de moeder en Toto de baby. Maar als de baby moet gaan slapen, dan wil Toto geen baby meer zijn. Even later zijn Pop en Zwiep de baby's. Sassa en Toto wandelen met hun baby's. E ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto heeft blauw gras getekend. Dat bestaat helemaal niet zegt Sassa. Toto wordt boos. Koning Koos heeft een idee: hij tekent een vis! Nu is Toto blij, want de zee is wel blauw. Daarna spelen Sassa en Toto in hun kleurenwinkel. ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto maken een kunstwerk van schelpen. Net als het bijna klaar is moet Koning Koos niezen en is alles kapot. Even later hangt Koning Koos tekeningen van Sassa en Toto aan de muur. Hij denkt dat ze rondjes hebben gemaak ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto spelen in hun zelfgemaakte fruitwinkel. Intussen ontdekt Koning Koos dat de fruitschaal leeg is! Nu moet hij eerst naar de winkel om boodschappen te doen. De winkel is gelukkig dichtbij. Ze hebben een er een héé ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto en Sassa liggen ziek in bed! Dokter Koos komt langs. Hij gaat ze beter maken. Wat zou het beste helpen: waterijsjes? Sassa en Toto denken van wel! Daarna is Zwiep ziek, hij heeft de blauwe stippenziekte. Zieke Zwiep mag op ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa en Toto zijn ijsberen. Ze hebben honger en zijn op zoek naar een lekker visje. Ja hoor, ze vangen een grote oranje Zwiep-vis. Maar Toto wil niet dat Zwiep opgegeten wordt. Gelukkig heeft Koning Koos intussen lekker eten k ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto speelt dat hij postbode is en brengt puzzelstukjes als brieven rond. Iedereen krijgt er een, maar Zwiep krijgt er twee. Dat is niet eerlijk, vindt Sassa. Hoe kan Toto ervoor zorgen dat iedereen evenveel krijgt? 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto denkt dat Toet ziek is, maar Sassa denkt dat Toet stuk is. Wat is er aan de hand? Koning Koos gaat Toet repareren. Zou het lukken? 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto is Zwiep kwijt. Ze zoeken overal. Dan ineens komt Sassa met een pan naar Toto. In de pan zit Zwiep! Later spelen ze op de grond. Met een stapel kussentjes van de bank zitten ze lekker zacht. 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Koning Koos vertelt op het strand dat elke schelp een huisje is van een beestje. Koning Koos vouwt de was op. Met één van de lakens maken Sassa en Toto een huisje. Ze lezen en spelen in hun eigen huisje. 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa, Toto en Koning Koos zitten aan tafel en eten een appel. Toto laat per ongeluk een stukje van zijn appel vallen. Hij wil het oprapen, maar Sassa zegt dat het vies is en dat hij het weg moet gooien. Toto speelt dat hij een ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Koning Koos heeft de was gevouwen. Toto speelt met zijn vrachtauto en Sassa maakt een kleurplaat van een aap. Ze doet een aap na. Koning Koos vraagt of ze fruit komen eten. Aap Sassa wil een banaan! 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Toto en Sassa zitten te knutselen, als Toto plotseling een scheetje laat. 'Bah', zegt Sassa. Maar Toto kan er niets aan doen. Sassa zegt dat Toto een kussen tegen zijn billen moet houden, maar het helpt niet. Koning Koos stelt ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa zegt dat er een krokodil in de badkamer zit. Toto moet maar eens gaan kijken. Dat durft Toto niet, maar Sassa duwt hem er zachtjes naartoe. Terwijl Toto een beetje angstig naar de krokodil zoekt, doet Sassa achter zijn ru ... 

Nederland 3

Het Zandkasteel

Sassa knutselt iets, een kunstwerk voor Toto! En wat gaat Toto doen? Hij maakt voor Sassa een toren van blokken. Dat zijn vierkanten. Net als het kunstwerk en het geluidenkleed. Ze zien ook een driehoek en rondjes.